پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118374
رقابت پهبادهاي ايران و آمريکا در آسمان عراق
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1745

ديفنس نيوز مي نويسد: آمريکا روزانه ?? ماموريت پروازي در بغداد دارد و حضور هواپيماي بدون سرنشين ايراني نيز در بغداد مشاهده شده است. دو رقيب به طور آشکار در يک حريم هوايي داده هاي خود را به اشتراک گذاشته اند و اين درحاليست که هر دو هرگونه همکاري يا تماس را با يکديگر انکار مي کنند.

به گزارش افکارنيوز؛ عراق کشور بزرگي است و دو کشور از راه دور مشغول اکتشافات خود در عراق هستند.
ديفنس نيوز با گمانه زني نسبت به وقوع درگيري هواپيماهاي بدون سرنشين ايران و آمريکا در عراق مي نويسد: اولين درگيري به فوريه سال ???? باز مي گردد. زماني که يک F?? آمريکايي هواپيماي بدون سرنشين ايران را در بالاي پايگاه کوچک رزمي ايالت متحده آمريکا در شرق عراق هدف قرار دادند.

قسمت فراموش شده ماجرا اينجاست که هواپيماي بدون سرنشين ايران قبل از اينکه از آسمان عراق خارج شود، در مدت ?? دقيقه پرواز خود توسط دو هواپيماي آمريکايي دنبال شده بود.

بعد از آن در مارس ????، پنتاگون گفت: اين موضوع تصادفي نبود. هوپيماي بدون سرنشين ايران قبل از سقوط خود به مدت يک ساعت و ده دقيقه داخل مرزهاي هوايي عراق شده بود.

چند سال بعد در دسامبر سال ????، ايران نيز يک دستگاه هواپيماي بدون سرنشين RQ-??? را سرنگون کرد. اين هواپيماي بدون سرنشين از مرزهاي افغانستان وارد حريم هوايي ايران شده بود. اين درحاليست که آمريکايي ها ادعا کردند که کنترل هواپيما از دست اوپراتور آن خارج شده بود.

در نوامبر سال ????، دو جنگنده سوخو به يک هواپيماي بدون سرنشين آمريکا بر فراز خليج فارس شليک کردند اما درنهايت اين هواپيماي بدون سرنشين در دستان ايراني ها نيفتاد.

اليسا اسميت، سخنگوي پنتاگون مدعيست که آمريکا گزارش هايي دارد که نشان مي دهد هواپيماهاي بدون سرنشين ايران در عراق حضور دارند. او مي گويد: درحال حاضر هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين مختلفي در عراق وجود دارد که داراي پارامترهاي پروازي مختلفي در حريم هوايي عراق هستند و دولت عراق نيز ريسک درگيري هايي هوايي را کاهش داده است.

کارشناسان ترديد دارند که ماموريت هاي پروازي عراق باعث همکاري ايران و آمريکا شود. مايکل نايتس، کارشناس نظامي ايران و عراق در موسسه واشنگتن معتقد است: شگفت زده خواهم شد اگر هواپيماهاي بدون سرنشين ايران و آمريکا در يک مسير حرکت کنند.

وي مي گويد: تا قبل از سال ????، پهپادهاي ايراني قادر بودند تا ??کيلومتر بيرون مرزهاي غربي ايران کار کنند.

همچنين ادعا شده است که ايران يک مرکز عمليات کوچک در پايگاه هوايي رشيد در بغداد راه اندازي کرده اند که هواپيماهاي بدون سرنشين ايران از آنجا بر مي خيزند.

يکي از کارشناسان آمريکايي به نام کريستوفر هارمر، مي گويد: ايراني ها آنچه را که انجام مي دهند علني نمي کنند و با کسي نيز صحبتي نمي کنند.
او معتقد است که ايراني ها از هواپيماهاي بدون سرنشين براي جمع آوري اطلاعات از داعش استفاده مي کنند؛ اطلاعاتي که بر مبناي آنها، دولت عراق سازماندهي مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html